KM Racing představuje svůj Buggy Program!

Nejen při lednovém Dakaru, ale i po celý rok v dalších disciplínách offroadového závodění bude k vidění logo KM Racingu a jeho partnerů. Hned trojice terénních buggy rozšiřuje dosavadní bohatou paletu aktivit týmu, jenž v minulosti dokázal na Dakaru obsadit všechny dostupné kategorie a dále sází na svou univerzálnost.

Nejmenším zástupcem v kategorii buggy je Jakub Mrvka, který se účastní českého šampionátu v kartcrossu. Mladá disciplína s malými, ale velmi hbitými bugginami, osazenými motory Honda o objemu 600 ccm, si razí cestu na výsluní. Specifické jízdní vlastnosti vozidlům dodávají nejen malá kola, ale také pohon pouze zadních kol, jako u motokár. Jakub Mrvka obsadil v úvodním podniku letošní sezony v Humpolci třetí místo a stejná pozice mu patří i v celkovém pořadí.

Novinkou KM Racingu je zcela nová buggy KM PGO BUGGY, dostavěná v těchto dnech v sedlčanských týmových dílnách. Z původního výrobku zůstal jen podvozek, celá nosná konstrukce vozu byla rozšířena, aby speciál mohla pilotovat dvoučlenná posádka v českých offroadových soutěžích. Vůz, poháněný podélně uloženým motorem Volkswagen o objemu 1,6 litru a výkonu 178 koní, budou v domácích soutěžích pilotovat zástupci rodu Macíků – zejména pak Martin Macík mladší. Jeho otec a majitel KM Racingu se dle svých slov hodlá do závodního programu nového stroje rovněž zapojit. Speciál zajímavých tvarů zaujme masivním zavěšením kol, přičemž přední i zadní kola jsou poháněna.

A do třetice – největším zástupcem KM Racing Buggy Programu bude speciál MD Optimus, poháněný čtyřlitrovým motorem Nissan. Vůz už příznivci KM Racingu znají z Dakaru 2014. Jde o plně profesionální techniku, určenou pro dálkové soutěže, přičemž poháněna jsou pouze zadní kola, ale vůz je vybaven centrálním dohušťováním kol i samočinným hydraulickým zvedákem, určeným pro zvednutí vozu v případě defektu nebo při vyprošťování z písku. Vozidlo bylo po Dakaru 2014 zcela repasováno a v průběhu letošního roku bude nasazeno do několika menších soutěží – na programu je Baja Spain v červenci, Baja Hungaria v srpnu a Rallye OiLibya v Maroku, která se koná v říjnu. Posádku bude tvořit talentovaný mladý závodník Jakub Knoll, který už okusil maratonské závodění nejen jako člen posádky Vlastimila Vildmana při loňské Hungarian Baja, ale i jako člen týmového press caru při letošním Dakaru, s navigátorem Jakubem Firstem, který tak po roli mechanika okusí novou úlohu při dálkových soutěžích.

“Na českém trhu je nyní minimálně deset kvalitních kamionů pro Rallye Dakar, ale vzhledem k jejich specifickému ovládání a menšímu počtu přípustných soutěží je jejich využití omezené. Rádi bychom posílili dobré jméno KM Racingu po celý rok i na menších podnicích a zároveň pomohli rodící se nové generaci závodních jezdců, která jednou bude v české dakarské tradici pokračovat. Chceme, aby piloti, které podporujeme, získali brzy závodnické ostruhy, které mohou právě na soutěžích, jako je Dakar, jednoho dne zúročit, ať už to bude v osobním autě a nebo v kamionu. Celý buggy program tak vhodně a efektivně doplní naši existující nabídku,” říká šéf KM Racingu Martin Macík.

Tým se po dokončení buggy KM PGO připravuje na intenzivní testy v tuniské osadě Ksar Ghillane na přelomu května a června. Kromě závodních kamionů tedy tuniskou poušť poznají i žluté bugginy. V létě čeká tým soutěž Baja Spain ve Španělsku a zmíněná Hungarian Baja v Maďarsku. Ostrým tréninkem před Dakarem bude Rallye OiLibya Maroc, kde se v říjnu sejde celá řada kvalitních posádek na posledním dakarském testu. Po zrušení Silk Way Rally jde dnes o druhou nejkvalitněji obsazenou soutěž světa. Poté už bude čas na další ročník Dakaru, který opět odstartuje i skončí v argentinském Buenos Aires.

KM Racing Media / Jiří Vintr

V plné síle do Ksar Ghilane

Kamiony a buginy KM Racingu čeká na tradičním tuniském soustředění ostrý test v pouštních podmínkách

Téměř tři týdny se budou v tuniské poušti na sezonu vytrvalostních soutěží připravovat členové stáje KM Racing. Při tradičním kempu se základnou v oáze Ksar Ghillane projdou ve dnech 20. 5. až 9. 6. potřebnými testy dva kamiony a tři buginy a v jejich kokpitech nově sestavené posádky.

V náročných pouštních podmínkách budou najíždět kilometry pod vedením týmového bosse Martina Macíka, jemuž budou asistovat sportovní manažer Martin Pabiška a Martin Macík mladší. Ze známých osobností sedlčanské stáje nebudou na soustředění chybět dakarské legendy – Josefové Macháček a Kalina.

„Vyrážíme v plné síle. Trénink v Ksar Ghillane nám vždycky hodně pomohl a tradičně přináší i nové poznatky. Odhalí, jestli správně fungují technické novinky, při jízdách těžkým terénem získáváme spoustu zkušeností. Tyto testy jsou důležité zejména pro naše nováčky. Určitě to tak bude i tentokrát,“ říká Martin Macík mladší.

 „V plánu máme jezdeckou i fyzickou přípravu. Vozidla musíme v Tunisku nutně otestovat a kvůli vypadnutí červencové Silk Way Rally pojmeme soustředění trochu náročnějším způsobem,“ pokračoval Martin. „Chceme najezdit co nejvíce kilometrů a z toho důvodu s sebou bereme roadbooky maratonů, které vedou okolím Ksar Ghillane. Moc vhodných  soutěží, kde by mohly kamiony závodit, totiž není na výběr.“

Kamiony Liaz se po návratu z letošní Rallye Dakar podrobily nezbytným opravám, stejně jako původně Macháčkova buggy MD Optimus. Zkušený pilot však v saharských píscích představí svůj nový jednomístný stroj, premiéru zažije i KMR Buggy PGO. Pro zábavu dvou turnusů klientů KM Racingu budou na místě připraveny dvě Toyoty Hilux a osm čtyřkolek.

KM Racing Media / min

Dakar 2015 odhaluje své kontury, jsou známa i etapová města!

Na tiskové konferenci v Paříži pořadatelé ukázali základní nástin nového, už 37. ročníku Rallye Dakar, který se posedmé pojede v tradičním lednovém termínu v Jižní Americe.

Organizace startu i cíle se znovu přesouvá do Buenos Aires, tak jako tomu bylo v prvních třech letech, ve kterých se Dakar na jihoamerickém kontinentu jel. Čtvrtý lednový den soutěžící odstartují z argentinské metropole a po třinácti etapách se tam vrátí, aby strávili den volna na pobřeží Pacifiku v Iquique.

Je zajímavé, jakým způsobem se oddělí trasy automobilů a kamionů a poté i motocyklů s quady. Dne 9. ledna přijedou všichni účastníci do Iquique. Doprovody budou moci rozmístit a připravit svůj ansámbl na tři dny. Zatímco automobily a kamiony budou mít 10. ledna volný den, motocyklisté s quady odjedou těžkou etapu do bolivijského Uyuni, odkud následující den pojedou zpět do Iquique, obě etapy budou maratónské, bez účasti doprovodů. Den po nich se na stejnou trasu vydají i automobily a kamiony, zatímco motocyklisté budou mít volný den 12. ledna. Ve stejný den se všichni setkají zpět v Iquique, aby se druhý den ráno už všichni společně vydali do Calamy na další těžkou atacamskou etapu. Je zajímavé, že už po čtyřech dnech budou všichni účastníci v Chile, takový bude první polovina soutěže kvapík.

Jsou známa i etapová města. Podle předpokladů bude první argentinská část protkána nesmírně dlouhými etapami a přejezdy doprovodů. Zatímco 4. ledna proběhne v Buenos Aires pódiový ceremoniál, už druhý den ráno vyjedou soutěžící na téměř 900 kilometrů dlouhou etapu s cílem ve Villa Carlos Pas nedaleko Cordoby, tradiční centrální místo Argentinské rallye. Dalšími etapovými městy jsou San Juan, Chilecito a Copiapó. Zdá se, že legendární bílé písky Fiambaly budou tentokrát vynechány a speciálka do Copiapó se odjede až poté, co se účastníci dostanou přes Andy průsmykem Svatého Františka. Následovat bude už drsná Atacama, etapy do Antofagasty a Iquique uzavřou první polovinu, ale jak stojí výše, motocyklisté a quadisté si svůj den volna prožijí až o dva dny později, po nich i piloti aut a kamionů vyrazí vstříc Uyuni a zpět, do vysokých nadmořských výšek. Jedna z rozhodujících etap bude ta do Calamy, pravděpodobně s velkým množstvím písků. Následuje druhý přejezd And přes Paso de Jama a kratší speciálka do Salty (tam, kde by den volna letos). Další dvě etapy budou patrně pekelně dlouhé, přes lázně Termas de Rio Hondo až do rosaria, dějiště startu letošního ročníku. Poté už jen kratší závěrečná etapa do Buenos Aires, jejíž součástí bude i slavnostní vyhlášení vítězů.

Tým KM Racing čeká v letošním roce několik změn, ale bude opět u toho. Ještě před Dakarem se však zúčastníme tradiční jarní test session v Tunisku a v červenci bude následovat ruská Silk Way Rally.

KM Racing Media / Jiří Vintr