Přijďte na setkání s KM Racingem poslední prázdninový víkend!

Hned tři významné motoristické akce ozdobí vozy a osobnosti KM Racingu o víkendu 30.-31. srpna. Ať už se vypravíte do Mostu na Czech Truck Prix, na Prague Car Festival na výstavišti PVA v Letňanech nebo na Prague harley Days na výstavišti v Holešovicích, techniku a členy KM Racingu potkáte všude.

V Mostě při Czech Truck Prix budete v neděli 31.8. moci vidět nejen vítězný speciál nedávného závodu Hungarian Baja, ale také jeho pilota Martina Macíka jr. a jeho otce, šéfa KM Racingu Martina Macíka. V neděli od 13:00h se navíc ve stanu Autodromu Most koná autogramiáda hned několika českých dakarských pilotů, mezi nimiž Martin nemůže chybět.

Na Prague Harley Days v Holešovicích potkáte doprovodnou techniku KM Racingu, tedy MAN 6×6, nový obytný kamion Liaz, doprovodnou Toyotu a dakarský motocykl Yamaha.

Na Prague Car Festivalu v areálu PVA Letňany najdete v sobotu od 10 do 16 hodin druhý závodní speciál KM Racingu ve známých zelenožlutých barvách, s nímž na posledním Dakaru startoval Vlastimil Vildman, dále pak doprovodný kamion Liaz, doprovodnou Toyotu, pravou dakarskou buggy MD Optimus, s níž závodí Jakub Knoll a také jeden z motocyklů Yamaha. Setkat se budete moci s otcem a synem Macíkovými i s dakarským nestorem, navigátorem Josefem Kalinou.

Přijďte se podívat, Dakar se blíží!

KM Racing Media / Jiří Vintr

První výhra a zadřený motor

Posádky KM Racingu bojovaly na Hungarian Baja s těžkými podmínkami. Kamion slavil vítězství, bugina neprojela cílem

Dvě vozidla stáje KM Racing se představila o uplynulém víkendu v Maďarsku v rámci Světového poháru FIA v rally Cross Country. Zatímco nová posádka kamionu Liaz ve složení Martin Macík mladší, Marian Orlický a Michal Mrkva vybojovala na Hungarian Baja při svém druhém startu cenné vítězství, závodní premiéra Buggy Optimus s Jakubem Knollem za volantem a Jakubem Firstem v roli navigátora skončila předčasně.

„Chtěl jsem si porovnat síly s konkurencí, která byla silná a zajímavá, a to se mi navzdory pětačtyřicetiminutové penalizaci kvůli opravě brzd povedlo. Jako trénink byly zvláště v pátek večer těžké podmínky pro posádku super. Jsem rád, že nabírám nové zkušenosti,“ pochvaloval si Martin, který se jako řidič kamionu radoval z první výhry.

Spolu se svými kolegy má nyní ve výhledu říjnovou Marockou rallye. „Když se nám tato soutěž povede, tak bude mít smysl objevit se na Rallye Dakar 2015, kde bychom měli zúročit všechny nasbírané zkušenosti z letošní sezony. Nyní se však radujeme, ale zůstáváme nohama na zemi, křest ohněm nás teprve čeká. Tréninku není nikdy dost,“ dodal.

Bugina Kuby Knolla startovala v rámci maďarského pohárovém klání. Nicméně přívaly deště a bahna, které v pátek večer sužovaly účastníky Hungarian Baja, její možnosti značně limitovaly. Startovalo se již do tmy a po pár kilometrech přišel déšť, s kterým musela posádka bojovat. Přívaly bahna zalepovaly světla i ostřikovače. V sobotu se počasí značně vylepšilo a posádka si až do nešťastného konce při své závodní premiéře zvykala na auto a postupně zrychlovala.

 „Mám z toho trochu smíšené pocity, protože se kvůli problémům s motorem nepovedlo splnit cíl, kterým bylo dojet do cíle. Je to škoda, neboť jsme v úvodu překonali těžké podmínky, které na trati panovaly. V pátek jsme startovali za deště a kvůli problémům s ostřikovači jsme skoro nic neviděli. Dokonce jsme lili vodu z flašky na sklo, aby stěrače nečistoty trochu odstranily. Světla byla od bláta skoro neprůhledná a jednou jsme kvůli tomu přejeli odbočku. Kuba pak musel vystrčit hlavu z okna a takhle mě navigoval, byl to spíše boj o dojetí do cíle než rally“ popsal situaci Knoll.

KM Racing Media / min

V kotlině opět třetí!

Jezdec KM Racingu Jakub Mrvka zopakoval při osmém dílu MASCOM Cupu na autokrosové trati v Kotlině umístění na stupních vítězů

Stejný výsledek – třetí příčku – jako při červencovém podniku kartcrossového MASCOM Cupu 2014 v Sedlčanech vybojoval v neděli na stejné trati jezdec KM Racingu Jakub Mrvka. Rozdíl mezi oběma závody byl v tom, že zatímco před třemi týdny se jelo v sedlčanské Kotlině na rallyecrossovém okruhu, tentokrát byl na programu autokros.

Tři druhá místa v rozjížďkách posunula Jakuba Mrvku jako třetího do první řady finále, které se jelo v Kotlině na prašné trati a v tropickém vedru. „Hned po startu jsme se s Ondrou Šlechtou prali o druhé místo. Bohužel se mi o něco méně povedl výjezd po skoku a pak jsem až do cíle kroužil na třetím místě,“ vyprávěl po závodě domácí sedlčanský jezdec, před nímž kromě Šlechty skončil ještě vítězný Jan Kuneš.

„Tenhle výsledek považuji v konkurenci sedmnácti kartů za úspěch. Dostat se do první lajny na startovním roštu a pak na pódium je ve vyrovnaném poli jezdců docela zázrak. Všem jedou buginy hodně podobně, takže záleží, jak je na tom kdo jezdecky,“ pokračoval průběžně třetí Mrvka, který si v pauze mezi dvěma sedlčanskými závody nechal naladit agregát Honda. „Cítil jsem, že motor víc táhne, ale na lepší umístění to zatím nestačilo. Před dalším závodem se podíváme na podvozek. Myslím, že budou potřeba zrepasovat tlumiče.“

Osmý díl MASCOM Cupu využila stáj KM Racing i k propagaci svého závodního programu. Jakuba Mrvku totiž přišel podpořit nový pilot kamionu Martin Macík mladší. Do Kotliny přijel s dakarským liazem a při polední závodní pauze předvedl motoristickým příznivcům exhibici. „Esemesková soutěž přítomných diváků určila čtyři výherce, které jsem pak vozil na autokrosové trati. S každým jsem objel několik okruhů a fanoušky asi nejvíc bavilo, když viděli kamion létat na hlavním motokrosovém skoku. Před tribunami devítitunový kolos plachtil okolo deseti metrů,“ popsal své účinkování Mates.

Další zastávkou kartcrossového seriálu bude o posledním srpnovém víkendu autokrosový závod v Dolním Bousově.

KM Racing Media / min