Místo Maroka testy v Tunisku

KM Racing mění plány: posádka kamionu Liaz vypustí Marockou rallye a bude trénovat v tuniské poušti 

Říjnová Marocká rallye měla být posledním ostrým testem posádky kamionu Liaz řízeného Martinem Macíkem mladším před nadcházející Rallye Dakar. Po zvážení všech okolností se však vedení stáje KM Racing nakonec rozhodlo účast v marocké soutěži oželet a ve druhé polovině října dát přednost testům v tuniské poušti.

„Na vině je hlavně Martinovo pracovní vytížení spojené se zahraniční cestou. Zkoušeli jsme to nějak vyřešit, ale nikdo jiný ho v tom nemůže zastoupit,“ vysvětlil stájový boss Martin Macík starší. „Jakmile se ale Mates vrátí, odjedeme na krátké testování do Tuniska. Na místě budeme jen asi tři nebo čtyři dny, což bude stačit na poslední ostrý test techniky a na dostatečné seznámení nového navigátora Míly Janáčka s vozem a s kolegy v kabině.“

Martin Macík mladší by rád v Maroku závodil, ale kromě výše zmíněné kolize sehrála roli ještě jedna skutečnost. „Marocká rallye se koná v takovém termínu, že by se oprava při případném technickém problému do listopadového nalodění techniky na cestu do Argentiny sice stihla, ale jednalo by se o zbytečný risk. Proto jsme se rozhodli raději kvalitně testovat a najezdit nějaké dvě nebo tři tisícovky kilometrů,“ prohlásil řidič kamionu Liaz.

„Do Tuniska odjedeme oproti klasickým jarním soustředěním v užší sestavě. Kromě našeho závoďáku se testů zúčastní jen jeden doprovodný kamion. Důležité bude mít v náročném pouštním terénu volant v ruce. Bude to výborná příprava a trénink před Rallye Dakar,“ dodal Martin.

KM Racing Media / min

Změna v posádce kamionu

Na sedačku navigátora v kabině soutěžní liazky usedne ostřílený dakarský matador Míla Janáček

I když na všech dosavadních letošních akcích v sestavě závodního kamionu Liaz figuroval na místě navigátora Marian Orlický, rozhodla se stáj KM Racing udělat na tomto postu změnu. Novým členem posádky Martina Macíka mladšího se stal Míla Janáček, který se v minulosti objevoval na Rallye Dakar v roli novináře a později po boku několika řidičů jako jejich navigátor. KM Racing s ním počítá právě na nadcházející dakarskou soutěž.

„Marian státnicemi dokončil strojařské studium a dostal pracovní nabídku, která nešla odmítnout. V takovém případě je nereálné, aby ho firma v lednu pustila na měsíc do Jižní Ameriky. Proto jsme začali hledat náhradní řešení. V úvahu přicházeli tři navigátoři, z nich měl nejvíc zkušeností Míla, a proto jsme po něm sáhli. Navíc ho osobně znám od roku 1998, takže toho o sobě hodně víme,“ vysvětlil situaci týmový šéf Martin Macík starší.

„Potěšilo mě, že mě stáj KM Racing oslovila, i když jsem poslední tři roky kvůli pracovním a rodinným povinnostem na Dakaru chyběl,“ uvedl k angažmá Janáček. „Směrem k týmu si uvědomuji velkou odpovědnost. Do prosincového odletu do Argentiny se budu muset dostat do patřičné fyzické formy a udělám maximum proto, abych mladého Martina donavigoval až do cíle,“ říkal.

„S Rallye Dakar mám zkušenosti z kategorie osobáků i náklaďáků. Navigovat se nezapomíná, věřím, že chytím správný rytmus a rychle se do toho dostanu. Navíc jsem v minulých letech objel jako navigátor pár soutěží typu Baja a dálkových závodů pro amatéry v Africe,“ pokračoval zkušený dakarista.

„Na rok 2015 jsem uvažoval o dakarském návratu a tak mi nabídka, které si skutečně vážím a jež může mít i zajímavou perspektivu, přišla velice vhod,“ sdělil čtyřicetiletý Janáček, který se jako navigátor zúčastnil Rallye Dakar čtyřikrát.

Řidič liazky Martin Macík mladší si výběr Míly Janáčka pochvaluje. „Poznal jsem ho na Dakaru a Silk Way Rally. A navigovat osobák v první desítce při různých podnicích cross country, to už se musí umět. Probírali jsme různé možnosti a díky zkušenostem je Míla určitě tou nejlepší volbou. Jsem spokojený,“ nezastíral Martin.

KM Racing Media / min

4. senegal_065386 Dakar 2010

Mrvka vydoloval z bahna stříbro!

Jezdec KM Racingu řídil na rallycrossové trati v Sosnové buginu čtyři kola bez ochranných brýlí

Deštivé počasí podobně jako před dvěma týdny v Dolním Bousově notně poznamenalo závod kartcrossového seriálu MASCOM Cup 2014. Tentokrát byl v Sosnové na programu rallycross a v posledním dílu šampionátu obsadil jezdec KM Racingu Jakub Mrvka cenné druhé místo. Po škrtnutí dvou nejhůře bodovaných výsledků ho však bodový součet pasoval na pátou pozici.

Ještě v sobotu v měřených trénincích a první rozjížďce počasí kartistům přálo, ale nedělní vytrvalý déšť proměnil rallycrossový areál v bažinu. Navzdory náročným podmínkám Jakub Mrvka vybojoval třetí startovní pozici a postavil se do první řady. „Po finálovém startu nastala hrozná mela, ale strkanici jsem ustál a pokračoval na třetím místě,“ začal své vyprávění sedlčanský jezdec.

Gejzíry bláta od dvojice před ním jedoucích strojů ho však natolik oslepovaly, že po dvou kolech musel zahodit zcela neprůhledné brýle. „Nebylo vůbec nic vidět, a tak jsem další čtyři kola jel raději bez nich. Spousta lidí by nejspíš zastavila, ale já si špinavou rukavicí žmoulal obličej a jedním nebo druhým okem mžoural dopředu. Bylo to hodně těžký a taky risk, abych mě netrefil kámen, ale nakonec si mi to vyplatilo,“ pokračoval pilot.

Závěr finálového klání v Sosnové u České Lípy měl totiž napínavé rozuzlení a mnoho nechybělo, aby člen KM Racingu slavil vítězství. „Kolo před koncem havaroval při průjezdů cílovým prostorem vedoucí Ondra Šlechta, takže jsem se dostal na druhou pozici. Když jsme pak dojížděli do cíle, nový vedoucí Tomáš Gomzjakov dostal hodiny, bouchnul o svodidla, ale ještě stačil zadkem prolétnout cílem. Bylo to o kousek,“ popsal dramatické okamžiky. „Ale i tak je druhé místo výborný výsledek. Na tu hrůzu to dopadlo skvěle.“

Na celkovém Mrvkově umístění se však nic neměnilo, protože se mu škrtaly body za dva nejméně povedené výsledky. „Spokojený být nemůžu. Loni jsem byl druhý a chtěl jsem se dostat zase mezi tři nejlepší. Ukazuje se, že konkurence se proti loňsku zvýšila a probojovat se na bednu je čím dál těžší. Je to hodně o štěstí,“ dodal pátý Jakub. Letošní titul získal Jan Kuneš před Šlechtou, Jiřím Rezkem a Michalem Bendou.

KM Racing Media / min

Už se těším do Sosnové!

Po blátivém martyriu v devátém dílu kartcrossového MASCOM Cupu chce Jakub Mrvka zabojovat o konečnou bronzovou příčku

V předposledním dílu MASCOM Cupu 2014 na autokrosové trati v Dolním Bousově na Mladoboleslavsku klesl jezdec KM Racingu Jakub Mrvka na pátou pozici v průběžném pořadí elitního kartcrossového seriálu. Za deváté místo na kluzké trati získal 38 bodů, ale ještě nic nevzdává a o medailové pozice se popere za dva týdny při vyvrcholení série v rallycrossovém areálu v Sosnové.

„Počasí vůbec nepřálo, povrch spíš odpovídal tomu, jakoby se jelo na ledu. Měřené tréninky a rozjížďky mě postavily na startovní pozici až do třetí řady. Bylo to víceméně o tom, kdo se nepřetočí, protože to opravdu hodně klouzalo. Dolní Bousov není za žádných okolností moje oblíbené závodiště a nám se bohužel nepodařilo změnit nastavení na blátivou trať. Proto se těším, že si za čtrnáct dní při rallycrossu v Sosnové spravím chuť,“ hlásil po závodě pilot KM Racingu.

Sobotní přeháňky a nedělní deštivé počasí udělaly z okruhu v Dolním Bousově nevyzpytatelnou ruletu. Příliš se nedařilo ani dalším favoritům. Lídr Rezek skončil osmý, druhý Benda čtvrtý. Před Bousovem šestý Šlechta vyhrál a tím se v čele vyrovnal Rezkovi. Do průběžného pořadí se už promítlo škrtání jednoho nejhoršího výsledku a po Sosnové se vymaže další.

Na bahnité trati měly kartcrossy tendenci se přetáčet. „Hned v první zatáčce do mě vrazila jedna z bugin, která mě skoro přetočila, přičemž mě v ten samý moment srovnal jiný z kartů, který mě vrátil do původní stopy s mírnou poruchou podvozku. Nejen pro  nepříznivé podmínky, ale i kvůli poškození vozu jsem dojel na devátém místě. Když v Bousově prší, tak se tam prakticky nedá závodit. Klouže to jako na sněhu a byl jsem tam dost ztracený,“ krčil rameny.

Do posledního desátého dílu kartcrossového MASCOM Cupu 2014 v Sosnové u České Lípy půjde Mrvka s tím, aby se pokusil vrátit na bronzovou příčku. „Bude to kvůli škrtání ještě hodně zajímavé, ale nevím, jestli se to může obrátit v můj prospěch. Dopočítat se to v této chvíli nedá, ale každopádně budu bojovat o co nejlepší umístění,“ přemítal.

V nejbližších dnech čeká Jakuba na jeho bugině spousta práce. „Jednak se musí přenastavit podvozek na rallycrossové podmínky a hlavně musím celý kartcross rozebrat a vyčistit z bousovské bahenní lázně. Všechno se pak bude muset promazat a vyzkoušet,“ dodal.

KM Racing Media / min

KM Racing ozdobou několika motoristických akcí poslední srpnový víkend!

Hned tři významné motoristické akce dokázala stáj KM Racing obsadit o posledním srpnovém víkendu. Ať už motorističtí příznivci zamířili do Mostu na tradiční okruhovou Czech Truck Prix nebo dali přednost pražským výstavištím a festivalu Prague Harley Days či Prague Car Festival, díky šíři závodní a doprovodné flotily týmu se všude mohli setkat nejen s týmovými vozidly, ale i osobnostmi s KM Racingem tradičně spojenými.

Vítězný kamion Martina Macíka juniora ze závodu Hungarian Baja zamířil do Mostu, kde byl k vidění spolu s dalšími dakarskými trucky. “Do Mostu se tradičně sjíždí několik desítek tisíc diváků a těší nás, že těm, kdo nám nemohli fandit přímo na maďarské baje, jsme mohli náš vítězný kamion ukázat zde a že lidi neodradilo ani uplakané nedělní počasí. O naše auto byl opravdu zájem a navíc byly české barvy úspěšné i na závodní dráze,” říká pilot kamionu, jenž ve 13 hodin rovněž absolvoval autogramiádu pro fanoušky.

Prague Car Festival se konal na výstavišti PVA Letňany a návštěvníci mohli spatřit druhý závodní kamion týmu, ošlehaný úspěšnými dojezdy Rallye Dakar. K vidění byla také doprovodná technika týmu i speciální buggy MD Optimus, s níž na maďarské baje závodil Jakub Knoll. Po oba dny mohli příznivci motorismu navíc poklábosit s dakarskou legendou Josefem Kalinou.

Na Prague harley Days byla k dispozici také motocyklová technika KM Racingu, reprezentovaná dakarskými speciály Yamaha. Ani zde nemohl chybět asistenční kamion týmu.

“Byl to zkrátka povedený víkend, i když jsme nezávodili. Ale ukázali jsme motoristickým fanouškům, že máme co nabídnout. Lidé se s naší technikou mohli seznámit zblízka, zeptat se na cokoli, získat podepsaný týmový plakát. Podobné akce budeme v budoucnu rádi opakovat,” shrnul Martin Macík.

KM Racing Media / Jiří Vintr

HD 001PCF 003Most 001