Znovu se vracel s dobrou náladou

Jakub Mrvka má rád asfaltový povrch a na Autodromu v Sosnové na něm vybojoval krásné druhé místo

Vydařené vystoupení v Sosnové má za sebou v rámci kartcrossového seriálu Mascom Cup Jakub Mrvka. Na tradiční rallyecrossové trati uplatnil jezdec stáje KM Racing své zkušenosti z této disciplíny a vybojoval cennou druhou příčku. Stejné umístění mu patří v průběžném pořadí po šesti závodech, a tak se domů vracel s dobrou náladou.

Dařilo se mu už od sobotních měřených tréninků. „Oba jsem vyhrál stejně jako první rozjížďku. Ve druhé jsem dojel na třetím místě a ve třetí rozjížďce jsem zase nejrychlejší. To celkově znamenalo, že jsem si pro finále vybíral startovní pozici v první řadě jako druhý,“ vyprávěl sedlčanský závodník o průběhu mistrovského závodu, který je součástí jedenáctidílného seriálu.

„Start se mi ovšem moc nepovedl, bylo tam nějak uklouzaný, ale vyrazil jsem druhý. Potom se přede mě v dlouhé zatáčce dostal Slovinec Rakovec a takhle jsme za vedoucím jezdcem a lídrem šampionátu Kunešem závodili asi tři kola. Pak jsem si řekl to ne, musím mu to vrátit. Risknul jsem předjetí venkem, vyšlo to zpátky na druhou pozici a takhle jsme už dojeli do cíle,“ popsal Kuba Mrvka s uspokojením finálovou jízdu.

Technické problémy se mu na Autodromu v Sosnové vyhnuly a vozidlo na rovné trati dobře sedělo. „Auto je v pořádku, a protože se další závod jede až třetí červencový víkend u nás doma v Sedlčanské rokli opět na rallyecrossové trati, nebudu s ním moc hýbat. Ale jestli mi zbude pár dní na nějakou dovolenou, tak to si nejsem jistý,“ přemítal třicetiletý závodník.

Poslední čtyři závody nechyběl na stupních vítězů, a tak z něj vyzařuje v polovině šampionátu spokojenost. „Zatím se mi daří, s kartem zásadní problémy nejsou. Ukazuje se, že motor Yamaha 600 je lepší než Honda, s kterou jsem jezdil do loňské sezony. Na rychlejších tratích mám větší jistotu, ale uvidí se, jaký výkon z motoru dostanu při nízkých otáčkách. Taková situace nastane třeba na technické trati v Poříčí nad Sázavou, kde se pojede koncem července,” dodal.

KM Racing Media / min

Čtyřikrát mezi lidmi

Členové týmu KM Racing se během víkendu ukázali na akcích, které přímo nesouvisí s jejich závodním programem

Nejen závody a testováním se zabývá KM Racing. Kromě tradičního programu, jehož cílem je příprava na start v Rallye Dakar 2016, se zúčastňují členové sedlčanské stáje nejrůznějších promo akcí, kde se s jejich posádkami, technikou a plány mohou seznámit i lidé, kteří vyloženě nepatři mezi motoristické fanoušky.

Klasickým případem byl uplynulý víkend, kdy se zástupci stáje KM Racing představili hned na čtyřech místech. Otec a syn Macíkové – tedy šéf týmu a pilot kamionu Liaz – vyrazili v sobotu do Českých Budějovic, kde se zúčastnili Open Air festivalu, který na náměstí Přemysla Otakara II. pořádala společnost Bosch.

„Jednalo se o oslavu 750 let výročí vzniku města. O akci byl veliký zájem, děti s rodinami si mohli vyzkoušet hned několik atrakcí a jednou z nich byla i naše Líza a dakarská motorka,“ říkal Martin Macík mladší. „Přišlo spousta kamarádů. České Budějovice mám moc rád, je to super město a žijí v něm super lidi, takže jsem měl radost, že nás firma Bosch kontaktovala“.

Kolem šesté večer KM Racing sbalil techniku a ještě se vypravil na druhou akci, kterou byla TruckShow Lužnice. „Sjela se tam fakt spousta kamioňáků. Byla to celovíkendová akce, kterou moderovali Michal Suchánek a Richard Genzer. Pořadatelé zajistili účast několika desítek kamionů a my tam přijeli jako překvapení. Povozil jsem na místním poli – které jsem doslova zvoral – výherce jejich soutěže. Bylo moc příjemné,“ dodal Mates.

Už v pátek se na základní škole Dubňany u Hodonína představil motocyklista Lukáš Kvapil, který vedle KM Racingu reprezentuje i sportovce Dukly. „Byl jsem tam vlastně vyslaný služebně vojenskou policií a Duklou Praha. Předváděli jsme výstroj a výzbroj zásahové jednotky Olomouckého kraje a současně jsem tam představil sebe jako závodníka Dukly a svůj dakarský speciál Yamaha 450. Školáky zajímala vojenská technika a zároveň i motorka. Děti pak poslouchaly mé vyprávění o závodech a zajímalo je, jak se stát sportovcem,“ vyprávěl Lukáš Kvapil.

V sobotu se pak přesunul na pražskou náplavku, kde motorkářský klub MDA Ride pořádal charitativní akci na podporu nemocných se svalovou dystrofií. Lukáš zájemcům představil tréninkovou dakarskou motorku KTM 690 a enduro KTM 450, s kterým nedávno absolvoval extrémní závod Erzberg Rodeo. Kromě toho byl k vidění doprovodný dakarský vůz Toyota Hilux.

„Opět se tam uskutečnila prezentace armády, vojenské policie a všech ostatních složek Integrovaného záchranného systému a pak i mě jako sportovce Dukly. Kromě nás tam vystupovala řada známých osobností, uskutečnily se workshopy a předváděčky. Cílem bylo ukázat pohled na svět očima člověka za řídítky motocyklu, a způsob, jak pomoct nemocným. Celkový výtěžek akce byl předán na léčbu svalové dystrofie,“ vysvětlil Kvapil.

KM Racing Media / min

Když se v nouzi pije voda z potoka

Lukáš Kvapil a Pavel Kubíček zápolili s podmínkami nejextrémnějšího motocyklového závodu

Vypravit se Erzberg Rodeo vyžaduje velkou odvahu. Jedná se totiž o nejextrémnější motocyklový závod enduro na světě. Někdo ho pro náročnost označuje jako „peklo na dvou kolech“ a právě do takových podmínek se vypravil motocyklista KM Racingu Lukáš Kvapil a kromě něj i trochu z hecu dakarský veterán Pavel Kubíček.

Poblíž Eisenerzu v rakouských Alpách se na startu schází špička klasického a extrémního endura nebo šlapaček, letos odstartovalo přes 1800 jezdců. „Pro mě je Erzberg srdeční záležitost. I když preferuju dálkové soutěže, které s tímto extrémem nemají skoro nic společného, tak tento závod miluju. Je to opravdový adrenalin a není nic těžšího,“ vyprávěl Lukáš Kvapil, který do Rakouska vyrazil hned po soustředění v Tunisku, kde testoval na dakarském speciálu.

Závod začíná pátečním prologem, což je jízda do vrchu na 11 kilometrů nekonečných zatáček s cílem na vrcholu Erzbergu. „Jede se v drážkách, po šutrech, v písku. Přede mnou startovalo 1200 jezdců, takže si lze představit, jak musela trať vypadat. V cíli nás bylo v jedné vteřině třeba třicet, na prvního jsem ztrácel minutu a něco a nejlíp jsem se dostal na 224. místo,“ pochvaloval si závodník, který je vojákem z povolání a je zařazený mezi sportovce Dukly Praha.

Opakovaný prolog Lukáš jet nemusel, protože se do hlavního závodu kvalifikoval, ale přes to do něj v sobotu nastoupil, aby si jízdu vychutnal a užil. V neděli pak nejlepší vyjedou k jízdě, která nejvíc připomíná ničení motorek. Při zdolávání neskutečných stoupání pracují jezdcům naplno nervy a pod jejich sedly se v tropickém vedru vaří motory.

„Míjel jsem fyzicky úplně vyřízené motorkáře. Sám jsem byl na konci sil a moc nevěděl, která bije. Dokonce jsem pil z potoka, protože mi v parnu došla voda. Podařilo se mi dostat k šesté sekci a krátce poté mě komisaři zastavili, protože jsem už překročil limit. Lepší jsem být asi nemohl, zdržel jsem se třeba tím, že jsem stál v chumlu dvou set motorek před dvěma drážkami. Byl to boj o každé místečko,“ vykládal Kvapil.

Ve výsledcích má uvedeno, že zdolal pátou sekci. Z Erzbergu přijel zbitý, ale po krátkém odpočinku se už připravuje na další motocyklové soutěže. Vyvrcholením jeho úsilí by měl být start na Rallye Dakar 2016, případně o rok později.

S utrženou řadičkou až na vrchol

Nápad Pavla Kubíčka zvládnout Erzberg s motocyklem Harley Davidson XR 1200 se zrodil loni na jaře. „Viděl jsem závod zblízka, když jsem dělal Lukášovi doprovod. Víc jezdit jsem začal asi měsíc před startem. Fór byl v tom, že tam harley ještě nikdo nejel. Zároveň jsem si chtěl ještě jednou zajet závod,“ říkal jednapadesátiletý motocyklista.

Problém nastal den před závodem, když se ráno probudil s horečkou a bolavým krkem, přesto v pátek do prologu nastoupil. „Po prvním vinglu jsem pochopil, že to není polňačka, ani kamenitá pista, ale skála. Ve druhém jsem o šutr utrhl řadičku a nastal problém, jak v trialu řadit. Před výjezdem mi to zdechlo. Musel jsem nastartovat přes neutrál, pak vyjet do protikopce, tam to rozhulit, a tak jsem výjezd zvládnul,“ popisoval trable.

Jedenáctikilometrový sprint s dalšími peripetiemi nakonec dokončil a správně se rozhodl, že to stačilo. „Ve dvouválcích jsem skončil patnáctý, celkově někde kolem 1300. Smál jsem se, protože jsem měl vrchovatě splněno. Já i motorka jsme byli dobití, ale jinak bylo všechno v pořádku, měl jsem dobrý pocit. Tím pro mě celá ta legrace skončila. Jinak jsem s harleyem všude vzbuzoval halo, protože takový stroj tam nikdo neviděl,“ dodal.

KM Racing Media / min

Přípravy na Dakar jsou v plném proudu. KM Racing testoval techniku i piloty v tuniské poušti.

Po návratu z testování v Tunisu Martin Macík ml. prohání svůj kamion v Sedlčanské kotlině. Technici pilně pracují na posledních vylepšeních nové techniky. V létě připravenost týmu prověří plánované závody v Maďarsku, Španělsku a Polsku.    

Testování v Tunisu

Tradiční přípravný kemp v tuniské poušti má za sebou stáj KM Racing. Tým testoval v okolí oázy Ksar Ghillane, kde jsou podmínky srovnatelné s jihoamerickými pouštními etapami dakarské rallye. Martin Macík mladší s kamionem Liaz a motocyklista Lukáš Kvapil s dakarským speciálem Yamaha 450 prověřili nejen stroje, ale i fyzickou kondici.

„Na kamionu jsme testovali tlumiče a brzdy. A najezdili jsme také důležité kilometry v poušti. Příprava byla komplexní, abychom se co nejvíce přiblížili podmínkám na Dakaru. Dokonce i stravování bylo stejné, jaké využíváme při závodě, speciální outdoorové jídlo od české firmy Adventure Menu,“ vyprávěl Martin Macík ml.

Pro Lukáše Kvapila bylo Tunisko první zkušeností se skutečnými dakarskými podmínkami. „Poprvé jsem poznal, co obnáší jízda v pískách a jak chutná Sahara. Velikou školou pro mě bylo, že jsme se dostali přímo do míst, kde v minulosti vedla etapa původního afrického Dakaru, a trénovali na konkrétní rychlostní zkoušce. Měl jsem možnost vyzkoušet si tvrdé pisty, písečné duny nebo navigaci,“ popisoval první africké dojmy závodník připravující se v Dukle Praha.

Program si pochval šéf týmu KM Racing Martin Macík starší. „Výborná příležitost pro Martina a Lukáše, kteří si skvěle zajezdili v dunách. Odzkoušela se technika, která se nám osvědčila. Co víc si přát? Byli s námi i klienti z Česka i Maďarska, kteří poznali podmínky, jaké panují na Rallye Dakar. Vozili se v okolí oázy na čtyřkolkách, vyzkoušeli si i další naše vozidla, svezli se v kamionu a tradičně vyprošťovali uvízlé auto v písku,“ popsal další dění v pouštním kempu týmový boss.

Sedlčanská dílna jede naplno

Po tuniském testování se na stroje vrhli technici v sedlčanské dílně, kteří dostali přesné informace, na kterých součástech kamionu je třeba ještě zapracovat, aby na dalším Dakaru byl kamion dokonale vyladěný. Martin Macík ml. si svůj nový stroj staví doslova na míru. Původní je na něm pouze kabina Liaz, jinak byl sestaven ze součástek, které se objednávaly po celém světě a některé díly byly vyvinuty a vyrobeny speciálně pro toto jedinečné auto. Všechny parametry jsou upraveny přesně na míru Martinovým potřebám, vybavení kabiny je uzpůsobeno tak, aby během dlouhého závodu měli jezdci při ruce vše potřebné.

V létě se bude závodit

Důležitou součástí příprav na Rallye Dakar jsou také starty na evropských závodech. Martin Macík ml. už má jasno. Po dubnovém vítězství v závodě Baja Drawsko ho v červenci čeká španělská Baja Aragon a v srpnu budou následovat Baja Poland a také Hungarian Baja. Právě na maďarskou rallye se spolu s Martinem Macíkem vypraví také jeden z fanoušků, který Martina prostřednictvím projektu Todokazeme.cz podpoří nejvíce připsanými ibody. Získá tak neopakovatelnou možnost nahlédnout do zákulisí závodu a prožít s týmem KM Racing velké dobrodružství.

A pak už přijde Dakar 2016 – z Peru přes Bolívii do Argentiny

Příští ročník slavné Rallye Dakar odstartuje 3. ledna v peruánské metropoli Limě, aby o 13 dnů později našel cíl v argentinském Rosariu. I v roce 2016 lze očekávat etapová města jako Nazca, Pisco nebo Arequipa. Odtud zamíří dakarská soutěž do Bolívie, která je velkou neznámou. Den volna si účastníci odbydou už v Argentinské Saltě. Následovat bude šestice etap v Argentině – nejprve podandská oblast v okolí San Miguel de Tucumán, Chilecita, San Rafaelu a San Juanu, pak už se trať stočí do dlouhého přejezdu směr Rosario.

„Bude to zajímavý ročník,“ říká pilot týmu KM Racing Martin Macík ml. „Hlavní je, že i v tomto ročníku uvidíme poušť, ta peruánská je moc hezká a známe ji. V roce 2013 jsme tudy projížděli, když jsem startoval v posádce Vlasty Vildmana. Kdo ví, možná se o vítězích bude rozhodovat právě tady, i když by na to bylo asi ještě brzy. Argentinské etapy totiž bývají ukrutně rychlé a s malými časovými rozestupy.“

Foto z testování naleznete ZDE

Video z testování naleznete ZDE

Mrvka zajel v Přerově nejlepší výsledek

Jezdec KM Racingu závodil na autokrosové trati v Přerově s takovým zápalem, že přehlédl cílovou vlajku

Další vydařený kartcrossový závod v Mascom Cupu má za sebou Jakub Mrvka. Jezdec týmu KM Racing se tentokrát prosadil na klasické autokrosové trati v Přerově, kde v tropickém vedru obsadil třetí místo a v průběžném pořadí jedenáctidílného mistrovského seriálu poskočil na druhou příčku.

Oproti minulosti se Jakubu Mrvkovi tentokrát v Přerově dařilo. „Povedlo se mi dostat trať trochu do paměti a nové auto na ní funguje líp než to předchozí. Poprvé za tři roky mi to v Přerově sedlo už v rozjížďkách. Ze tří jsem dvě vyhrál a v jedné dojel třetí. V semifinále jsem byl druhý, což v tu chvíli znamenalo třetí místo pro nasazení do finále,“ vyprávěl o úspěšném vystoupení sedlčanský závodník.

Finále se kvůli kolizím podařilo odstartovat až na třetí pokus. „Měl jsem nejrychlejší reakci, ale nahoře v zatáčce se o mě trochu opřel Honza Kuneš. To mě rozhoupalo a než jsem se srovnal, tak mě s Ondrou Šlechtou podjeli. Do cíle zbývalo ještě sedm kol, Ondra mě ale brzdil a nenašel jsem skulinu, jak se posunout výš. Do závodění jsem byl tak zabraný, že jsem v zápalu boje přehlédl i odmávnutí cílovou vlajkou… Tenhle výsledek ovšem považuju za úspěch, zvlášť když jsem se dostal na průběžně druhou pozici,“ liboval si Kuba Mrvka.

Víkendový program sužovaly tropické teploty, ale na výsledky pátého dílu Mascom Cupu neměly zásadní vliv. „Jelo se na suchém a tvrdém povrchu a na sluníčku muselo být čtyřicet stupňů. Když se do finálo startovalo už napotřetí, tak jsme trnuli hrůzou, aby to vydržely motory. Nějaký to myslím odnesl, ale víc bylo na trati strkanic a karambolů,“ vykládal třicetiletý jezdec.

Stejně jako soupeři má za sebou sérii čtyř závodních víkendů bez přerušení, což si však pochvaluje. „Jsme parádně rozjetí a rozzávodění. Je to cítit, že mám volant pořád v ruce. Časově to samozřejmě velké plus není, ale příští dva víkendy je volno, a tak bude čas na zahojení bolístek a opravu pochroumané techniky. Závodním pauza přijde určitě každému vhod,“ poznamenal.

Příští závod se pojede v neděli 28. června na rallycrossové trati v Sosnové.

KM Racing Media / min

Když se z kamionu stane prolejzačka

Tým KM Racing se o uplynulém víkendu představil na Ratolest Festu a v pivovaru Ferdinand

Motoristé ošlehaní Rallye Dakar a děti slavící svůj svátek. I takové spojení funguje. Kdo přišel poslední květnovou sobotu na pražskou náplavku Rašínova a Hořejšího nábřeží, aby se zúčastnil akce zvané Ratolest Fest, mohl podařenou symbiózu zblízka sledovat. Netřeba dodávat, že v roli dakarských hrdinů účinkovali členové stáje KM Racing a jejich technika. Dětští návštěvníci si zase méně tradičním způsobem užívali svůj mezinárodní svátek.

Sedlčanská stáj se na náplavku dostala díky svým partnerům Leatherman & Led Lenser. „Měli jsme místo hned vedle jejich stánku a kolem proudily davy lidí. Bylo to zajímavé hlavně pro děti. Rozdali jsme neskutečné množství plakátů, kamion Liaz se změnil v prolejzačku. Děti se střídaly za volantem, šplhaly na Lukášovu motorku a mačkaly a kroutily všemi možnými páčkami, až jsme měli strach, jestli pak vůbec půjde nastartovat,“ vyprávěl řidič kamionu Martin Macík mladší.

„Každý, kdo na takovou akci přijde, tak si chce vyzkoušet, jak se na motorce přidává plyn a představuje si při tom, jak uhání někde v poušti. Tím mačkáním plynové páčky se v karburátoru nahromadil benzín, ale mechanik měl motorku na Ratolest Fest tak dobře nachystanou, že po skončení akce chytla na první pokus,“ vykládal Lukáš Kvapil o svém stroji Yamaha 450.

„Děti ovšem dokáží během pár okamžiků na řídítkách zmáčknout to co já za minutu, něco jim ukazovali i jejich tátové, maminky se nejrůznější podrobností chtěly dozvědět zase přímo ode mě. Zájem byl třeba o fungování roadbooku, takže se na motorce vystřídaly celé rodiny,“ říkal jezdec, jehož o prvním červnovém víkendu čeká v Rakousku start v extrémním endurovém závodě Erzberg. 

Kromě Ratolest Festu se zástupce týmu KM Racing představil veřejnosti ještě na jednom místě. Ostřílený pilot kamionů Liaz Vlastimil Vildman se v Benešově zúčastnil zajímavé akce pod názvem Setkání historických vozidel pro děti, která se konala v areálu pivovaru Ferdinand.

„Program začal dopoledne v  pivovaru, kde si zájemci prohlíželi automobilové a motocyklové veterány, mezi něž ovšem Liaz, s kterým jsem jezdil Rallye Dakar, zdaleka nepatří. Asi po dvou hodinách následovala spanilá jízda v okolí Benešova a kolem Konopiště, kde byl na zámeckém parkovišti cíl. Byla to pro dospělé i dětské diváky, kterých přišlo do pivovaru asi dva tisíce, myslím fajn pohodová akce,“ dodal Vlasta Vildman.

KM Racing Media / min

Pozvánka na Kurz offroadové jízdy FOR PROFI s Martinem Macíkem JR.

Zveme Vás na výjimečný kurz s výjimečnou osobností. Český profesionální jezdec Martin Macík JR. zahajuje na Autodromu Most kurzy zaměřené na terénní jízdu.

U jízdy v terénu se musí přemýšlet

Jako nejmladší jezdec v české historii si vysloužil titul nejmladšího pilota kamionu na Dakaru, v pouhých šestadvaceti letech. V mladém věku nasbíral Martin Macík JR. několik významných vítězství, jako například dva dokončené Dakary na pozici navigátora a 7. místo v ruské SilkWay Rally. Jako řidič zvítězil na Hungarian Baja 2014, Baja Drawsko (Polsko) 2015 a také získal 4. místo na Baja Spain 2014.

K Dakaru měl Martin Macík vždy velmi blízko, a to především díky svému otci, kterému jde zdatně ve stopách. „Od osmi let jsem začal jezdit na motorce, po gymnáziu jsem se naučil řídit kamion a vyjel na první závody. Táta se Dakaru zúčastnil osmkrát a já pokračoval. Tento rok se jednalo o můj třetí. Dakar jsem dvakrát odjel jako navigátor a jednou jako pilot,“ svěřil se talentovaný Martin Macík JR., kterého na rally přitahuje překonávání těžkých překážek. „Dakar je nejtěžší a největší rally na světě, při které se dostanete do neuvěřitelných situací. To je právě to co vás přitahuje. Adrenalin, strach, nebezpečí, fyzický výkon, to vše vás prostě musí bavit!“

Tvrdý trénink

Trasu pouští si dovede představit málokdo. Podle Martina představují například duny jednu z hodně nepříjemných překážek. „Stačí zaváhat na malý okamžik, a buď kopete hodinu lopatou, nebo ležíte na boku, a to už Vám je i ta lopata k ničemu. Mě osobně to neuvěřitelně baví, protože to jsou místa, kde musíte přemýšlet.“ Z toho důvodu se nemůže podcenit ani pravidelný fyzický trénink. „Bez tréninku by to nešlo, pokud tedy pomýšlíte na vyšší příčky. To asi v žádném sportu a Dakar není výjimkou. Nejdůležitější je jízda v závodním autě a najezdit co nejvíce kilometrů,“ prozradil Macík s tím, že následuje posilovna a cardio, což je běh, kolo, plavání. „Každý rok jezdíme na komerční testování do Tunisu, kam s námi jezdí i fanoušci, kteří to mají jako určitou formu dovolené, ale pro mě je to tvrdý trénink. Mám osobního trenéra, který mi tvoří trénink a hlídá, co a jak mám dělat. Do toho tu jsou menší rally během roku, které jsou vlastně tréninky na Dakar.“
Jak správně jezdit v terénu, začne Martin Macík JR. vyučovat na Autodromu Most již 4. 7. 2015, další termín je připravován na 8. 8. 2015. Účastníci se dozvědí nejen pravidla, která jsou potřeba v terénu dodržovat, ale také ovládání vozu v neobvyklých situacích, doslova krizových, které mohou nastat téměř kdykoli. „Důležité jsou zkušenosti s řízením auta samotného. Pak je dobré pokud člověk nějakou tu zkušenost s terénem již má, ale pokud ne, tak i s tím dokážeme pomoci. Večer po kurzu z Vás bude minimálně zkušený řidič v terénu,“ doplnil Macík

V případě zájmu se neváhejte přihlásit na webu www.autodrom-most.cz v sekci objednávky, nebo můžete zaslat svou rezervaci na e-mailovou adresu polygon@polygon-most.cz .

Leták – Macík

Nenašli jste informaci, kterou potřebujete? Spojte se s námi +420 476 449 976

Těšíme se na vás!

Zasloužené vítězství na domácí trati

Po triumfu v Sedlčanské rokli postoupil Jakub Mrvka v KartCross Mascom Cupu na průběžně třetí místo 

Jezdec stáje KM Racing Jakub Mrvka dokonale naplnil okřídlené heslo Můj dům, můj hrad. Sedlčanský jezdec totiž zvítězil ve čtvrtém dílu seriálu KartCross Mascom Cup 2015, který se jel na jeho domácí rallyecrossové trati v Sedlčanské rokli, a slavil tak první letošní triumf.

O posledním květnovém víkendu se mu dařilo prakticky po celou dobu závodního programu. „Z měřených tréninků jsem si zajistil pole position na první rozjížďku a vyhrál jí stylem start – cíl. Stejným způsobem se mi dařilo i ve druhé rozjížďce a ve třetí jsem skončil druhý. V následném semifinále mi vítězství o jedno místo také uteklo, ale celkově třetí pozice stačila na první finálovou řadu,“ vyprávěl Kuba Mrvka.

Ve finále nejlépe odstartoval Michal Benda, ale hned v první zatáčce byl moc dlouhý. „Nechal se vynést, dostal jsem pod něj a vyrazil první do kopce. Vedení jsem udržel až do cíle a jsem hodně spokojený. Na vítězství se určitě podepsala skutečnost, že tuhle trať znám ze všech kluků nejlíp. Navíc mám rád rallycross a asfalt,“ poznamenal jezdec, který je „odkojený“ právě touto automobilovou disciplínou, které se naplno věnoval skoro deset let.

Hned následující víkend se kartcrossový „kolotoč“ přesune na klasickou autokrosovou trať do Přerova. „Znovu nás během pár dnů čeká přenastavení auta. Já se budu snažit přerovský okruh trochu pochopit, protože se mi na něm moc nedaří. V Přerově budou zase ve výhodě jezdci, kteří prošli autokrosem,“ dodal Jakub Mrvka, který se díky sedlčanskému vítězství posunul v průběžném pořadí na třetí pozici.

KM Racing Media / min