Potřetí na prvním místě

Jakub Mrvka slavil výhru v předposledním závodě kartkrosového Mascom Cupu v rakouském Nordringu 

Po dvou sedlčanských prvenstvích ovládl Jakub Mrvka další rallycrossový závod v rámci kartkrosového Mascom Cupu 2015. Jezdec stáje KM Racing si v Rakousku vítězstvím před závěrečným dílem mistrovského seriálu upevnil celkově druhé místo. Titulovou pozici, na níž figuruje Jan Kuneš, má v dosahu už jen v teoretické rovině.

V Nordringu se Kubovi Mrvkovi v minulosti nedařilo, ale poslední zářijovou neděli si na rakouském okruhu vylepšil náladu. „Docela jsem si tam spravil chuť,“ smál se sedlčanský závodník. „Jednou jsem dojel čtvrtý, když jsem v posledním kole udělal na prvním místě hodiny, loni jsem zase dostal stop za předčasný start. Teď je té smůly konec.“

Trať vedli pořadatelé víc po asfaltu než v posledních letech. To Mrvkovi sedělo, což potvrdil vítězstvím stylem start – cíl. „Po součtu všech rozjížděk jsem byl první, takže jsem měl výhodu při výběru startovní pozice. Ve finále se mi povedlo odstartovat a jen jsem v zrcátku sledoval, jak se to za mnou mlelo. To se mě ale netýkalo a udělal jsem si trochu náskok. Už se přede mě nikdo nedostal a v klidu jsem dojel do cíle,“ vyprávěl.

Poslední závod kartkrosového Mascom Cupu 2015 se pojede 11. října v sedlčanské Kotlině, ale na rozdíl od jarního a letního podniku, které se tam uskutečnily na rallycrossové trati a skončily Mrvkovou oslavou, je tentokrát na programu autokrosové klání.

KM Media Racing /min

Posádka Martina Macíka stříbrná na Rally Baja 300 Bohemia

Tým KM Racing se tento víkend představil domácím fanouškům v Rally Baja 300 Bohemia, která se konala v Milovicích nad Labem. Posádka kamionu Martina Macíka si nakonec domů přivezla stříbrný pohár. Lukáš Kvapil na motocyklu Yamaha 450 se celý závod držel na vedoucí pozici, bohužel, v poslední etapě havaroval a se zraněním byl převezen do nemocnice. 

Martin Macík i celý tým se na závod v bývalém vojenském prostoru v Milovicích těšil, na konci sezóny se naskytla šance potkat se s domácími fanoušky. Rallye byla v pátek odstartována 6km prologem. „Byl to nejvtipnější prolog v mé kariéře. Všichni se v něm ztratili, a to doslova. Netuším, podle čeho pořadatel rozdával časy a penalizace, ale my jsme dostali hned na začátku 10 minut k dobru, takže jsme skončili 6. mezi kamiony. Pozitivní ale bylo umístění Lukáše Kvapila, který zajel nejrychlejší čas a vedl jak motorky, tak celkové pořadí,“ popisuje úvod závodu Martin Macík.

Druhý den na závodníky čekaly 4 etapy, dlouhé cca. 50 km každá (2 okruhy, které se jely na přeskáčku v obou směrech). Všichni měli velký respekt z navigace, protože závod nebyl vůbec značen, ale Ferry (František Tomášek) zaválel a po 10 km se jim podařilo dostat do vedení. „Dělali jsme tak navigaci všem ostatním, kterým jsme pomáhali najít správnou cestu a první etapu jsme vyhráli. Ve druhé jsme skončili na druhém místě a ve třetí etapě se mi podařilo zničit tlumiče, když jsem trochu podržel Lízu v jednom skoku. Museli jsme tedy dojet bez tlumičů a tím jsme ztratili min. 35-40 min. Poslední část závodu jsme pak dojeli na 2. místě,“ vysvětluje Martin. V neděli už se posádce do závodu příliš nechtělo. Trať byla neuvěřitelně rozbitá a auta i jezdci to zásadně pocítili. „Tak špatnou trať jsem nezažil ani na Dakaru, a to už je vážně co říct,“ popisuje Martin. Z předešlého dne měla posádka větší ztrátu a tak jela na jistotu udržení druhého místa. Nakonec Martin dojel celkově druhý, což za daných podmínek všichni zúčastnění berou jako výhru.

Lukáš Kvapil si na své Yamaze vedl parádně, po dvou etapách vedl celkové pořadí a jel si pro jasné vítězství. Bohužel, v poslední části přišel pád. Motorka ho nakopla a po nepříjemné nehodě zůstal ležet několik metrů od ní. Sanitka ho odvezla do nemocnice, kde se zjistilo, že má zlomenou klíční kost a předloktí, které mu lékaři operovali, a také otřes mozku. V současné chvíli už je vše v pořádku, ale rekonvalescence určitě zabere dost času.

Každopádně, pohár si tým KM Racing nakonec přivezl i z domácího závodu a úspěšně tak zakončil letošní sezónu, ve které každý start znamenal pódiové umístění. „Teď se pustíme do oprav a přestavby trucku a já budu dál trénovat,“ uzavírá Martin.

KM Racing Media

V Dolním Bousově bez finále

Jezdec KM Racingu zůstává i po nižším bodovém zisku na druhém místě kartkrosového Mascom Cupu

Pro Jakuba Mrvku to nebyl právě vydařený víkend. Po nezaviněném semifinálovém karambolu nemohl s poničeným kartem nastoupit do finálové jízdy a přišel o důležité body Mascom Cupu 2015. Navzdory tomu jezdci stáje KM Racing v průběžném pořadí stále patří druhá příčka.

V Dolním Bousově na Mladoboleslavsku se jezdilo za vysokých teplot a trať se musela kvůli nadměrnému prášení kropit. Jenže to se organizátorům nepodařilo správně odhadnout. „Pro ostatní autokrosové disciplíny vypadala trať namočená přiměřeně, ale na kartcross tam toho nalili tolik, že na trati byla samá louže. Nedalo se na tom pořádně jet, připadalo mi to, jako když se plácáme na ledě. Dost hrozný,“ kroutil hlavou Kuba Mrvka.

„Zkoušeli jsme měnit gumy ze suchých na hrabky se špunty, ale na uklouzaným jílu nefungovalo nic,“ pokračoval sedlčanský jezdec, který v rozjížďkách obsadil postupně třetí a dvě druhá místa. Semifinále pak pro něj bylo konečnou, když jeden soupeř na uklouzané trati nečekaně vybočil z trati a při tom trefil Mrvkův kart. Ten dostal takovou ránu, že už s ním nebylo možné dál pokračovat.

„Do finále jsem tedy vůbec nenastoupil a nemohl v něm získat žádné body. Zatím zůstávám po škrtnutí nejhoršího bodového zisku stále druhý, ale na tuto pozici se tlačí víc kandidátů,“ popsal situaci třicetiletý závodník. Za dva týdnu ho čeká rallycross v rakouském Nordringu a na závěr autokros na domácí trati v Sedlčanské kotlině.

„Rakouskou trať na asfaltu mám rád. Je to rychlé, a to se mi líbí. Akorát bych se tam potřeboval konečně prosadit. Loni mě ve finále vyloučili za předčasný start a předloni, když jsem v předposledním kole vedl, jsem dostal hodiny a skončil čtvrtý. Snad se na mě nebude tentokrát tolik lepit smůla,“ přál si Mrvka.

KM Media Racing /min

Martin Macík vyhrál závod Baja Poland, Lukáš Kvapil šestý

Tým KM Racing splnil slib. Ze závodu Baja Poland si posádka kamionu ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva veze zlato. Lukáš Kvapil na motocyklu v závěru závodu dohnal pád z první etapy a skončil celkově šestý.

Martin Macík v kamionu Liaz zvítězil v rallye Baja Poland, která patří mezi prestižní závody evropského světového poháru. Profesionálně zorganizovaný závod se jel tento víkend ve vojenském prostoru, který se svým těžkým písečným terénem podobá jihoamerickým etapám slavné Rallye Dakar. Martin Macík absolvoval 400 km ve vedení, od startu až do cíle, bez technické závady a větší únavy. Dobře se osvědčily také nové úpravy motoru jeho Liazu, se kterými se během závodu sžíval.

„Skvěle jsme si zazávodili, trať se mi líbila. Poláci motor-sportem žijí a závod měl i díky vysoké účasti diváků skvělou atmosféru,“ líčí Martin Macík. „Splnili jsme si naše předsevzetí. Vezeme domů zlato a otestovali jsme si novinky na autě. Věřím, že mi technické změny, které jsme provedli, pomohou dále zrychlovat,“ popisuje pilot. Teď Martina čeká finální období příprav na Rallye Dakar, kdy bude pracovat hlavně na fyzičce.

V motocyklové kategorii tým reprezentoval Lukáš Kvapil, který se v úvodním prologu umístil na pěkném 4. místě s minimální ztrátou na další jezdce. „Bohužel v sobotu krátce po startu jsem v plné rychlosti trefil skrytý kámen v hlubokém písku a motocykl lehce poškodil. Naštěstí jsem nebyl zraněn, motorka utržila jen kosmetické vady a po kontrole byla schopna pokračovat v závodě. Byl jsem velice mile překvapen, co motocykl vydrží. V první chvíli po nehodě jsem si myslel, že závod pro mě skončil,“ popisuje Lukáš Kvapil.  Vzniklá ztráta Lukáše bohužel dostala na 6. místo. Po dojezdu do depa odvedl mechanik Avatar skvělou práci a Lukáš mohl pokračovat. „V neděli jsem vyrazil do závodu s odhodláním stáhnout časové ztráty a to se mi dařilo. Předjel jsem několik jezdců startujících přede mnou,“ popisuje Lukáš. I přes skvělý čas v druhé části závodu se Lukášovi nepodařilo zcela dojet předchozí ztrátu. Nakonec se umístil na pěkném 6. místě a start v závodě pro něj byl dobrou přípravou na DAKAR 2017.

KM Racing Media