Macíkův španělský test byl úspěšný

Posádka KM Racing v nové liazce na Baja Aragon hlavně testovala nový kamión. „Všichni jsme s napětím očekávali, jak se osvědčí Franta, nový kamion Liaz, který zažil ve Španělsku svou premiéru,“ říká Martin Macík, který nakonec dosáhl na celkové čtvrté místo. Auto fungovalo, až na sobotní zaváhání s prasklou trubicí sání, perfektně. „Jede neuvěřitelně, celý realizační tým z toho je překvapený a pro mě osobně to je velká motivace. Musím na sobě dále pracovat a zlepšovat se,“ dodává Macík. Španělská rally je svým charakterem té dakarské velmi podobná. „Je velmi prašná a jezdí se ve vysokých rychlostech. Maximální kombinace prachu, tepla, skal a šotoliny. Proto je to vhodný test na nadcházející Dakar,“ zmiňuje Martin.

„Přijeli jsme se zkušeností z loňska, takže jsme tušili, že nás čekají rychlé úseky a jízda po kamení, polních cestách, v suchu, horku a prachu. Právě šutry se tady ve Španělsku musí dobře hlídat, protože je důležité vyhnout se defektu,“ říká navigátor František Tomášek. První etapu a nakonec i celý závod ale rozhodla prasklá trubice sání. „Museli jsme okamžitě zastavit, nouzově opravit a bohužel odjet do bivaku. V závodě jsme mohli pokračovat, ale s penalizací 1,5 hodiny,“ popisuje průběh soboty mechanik Michal Mrkva.

Posádka KM Racing ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva se rozhodla i přesto zabojovat a dosáhnout co nejlepšího umístění. Zároveň otestovat nový vůz v náročných španělských podmínkách. „Prodírali jsme se z posledního místa a celou dobu jeli jen v prachu. Každé předjíždění byl speciální manévr, ale postupně jsme se dostali dopředu. Kromě sobotní první etapy, jsme vždy dojeli na druhém místě a potvrdili skvělý technický stav a připravenost,“ říká Martin Macík.

Maďarskou rally chce jet po španělské anabázi Martin Macík naplno. To podle něj znamená nasazení 90 – 100 procent. „Nyní se budeme soustředit již pouze na odstranění dětských nemocí. Celkově jsme s vyladěním nového Franty spojeni,“ prozrazuje motivovaný Martin Macík Jr.

KM Racing Media

Franta, nový kamion Martina Macíka, je na světě. Ukrývá nečekané vychytávky a míří do Španělska.

Mechanici týmu KM Racing právě dokončili nový kamion Liaz, se kterým Martin Macík Jr., František Tomášek a Michal Mrkva budou v letošní sezóně závodit. Franta, jak byl nový vůz pojmenován, má oproti předchozí liazce mnohá vylepšení, impulz pro většinu změn přinesly zkušenosti získané během předchozí Rallye Dakar. Některá vylepšení jsou celkem překvapivá a netradiční je i nový temný design, který se bude proměňovat, těsně před Rallye Dakar 2017 se Franta vybarví. Nová liazka poprvé opustí sedlčanské dílny tento týden. Posádku odveze na španělskou Baja Aragon, kde bude Martin Macík obhajovat loňský bronz.   

Nový tvar, lepší tlumení i posezení a audiosystém

Na novém závodním kamionu pracovali mechanici týmu pod vedením Michala Mrkvy do poslední chvíle a výsledek stojí za to. Franta má oproti předchozímu modelu podstatně upravený tvar. Důvodem ke změně byla potřeba účelnějšího rozložením váhy celého vozu, která by měla přinést nové možnosti ve zrychlení jízdy, zejména v techničtějších pasážích. V kamionu budou zároveň otestovány nové tlumiče, na které se v náročném terénu dakarských závodů kladou vysoké nároky. Jejich výrobce FRT na novém kamionu testuje čerstvou novinku a všichni jsou zvědaví, jak se osvědčí. „I kabinu jsme si dělali hodně účelně a na míru, už žádný koberec, ale pěkně na hulváta – jen samé železo. Mám také kompletně nový posed, teď ve Frantovi sedím jako v osobáku. Těším se, jak se výsledný efekt projeví v závodu, myslím, že úprava přinese velkou změnu k lepšímu,“ popisuje Martin Macík, pilot týmu KM Racing. A doplňuje: „Auto je teď hodně hlasité, dokonce tak, že budeme muset jezdit se sluchátky, zvuk bude rezonovat do kabiny. To mi ale nahrálo, protože si chci do kabiny přidat ještě audio systém, abychom se při hudbě mohli do jednotlivých etap pořádně namotivovat.“

Franta je temný, před Dakarem se vybarví

Tým si u nového vozu pohrál také s designem, který pro něj připravili profesionálové z Rallye Design. „Teď je auto hodně temné a před Dakarem se vybarví. Jak? To si necháme jako překvapení. Baví nás experimentovat se vzhledem auta a věříme, že to bude zpestření i pro naše fanoušky. Rozhodně se nebojíme, že by nás na trati závodů přehlédli,“ komentuje nový vzhled kamionu šéf týmu Martin Macík

Na Frantu čeká Baja Aragon i africká poušť

Příprava nového kamionu směřovala k červencovému dokončení, protože Franta bude poprvé otestován ve španělské Baja Aragon. „Dlouho jsme teď nezávodili a hodně nám to chybí. Takže se na španělský závod s novým autem neuvěřitelně těšíme. Cestu si navíc zpestříme koupačkou ve Francii,“ říká Martin. Právě na Baja Aragon posádka v loňském roce vybojovala bronz navzdory problémům s brzdami a řádění zlodějů, kteří tým připravili o část výbavy. Letos Martin Macík vyráží obhajovat loňský úspěch s novým vozem i zkušenostmi. Ve Španělsku bude, bohužel, chybět motorkář týmu Lukáš Kvapil, který je v rekonvalescenci po nedávné havárii. Po startu v Baja Aragon čeká na Martina a jeho posádku v srpnu ještě HunGarian Baja, Baja Poland a také zářiové testování v marocké poušti, kterého se mohou zúčastnit také fanoušci.

KM Racing Media

Petrovický víkend ve znamení pětek

Kristýna Vítková je ráda, že si ze třetího podniku domácího motokrosového seriálu odvezla alespoň nějaké body

Někdo motokrosovou trať v Petrovicích u Karviné miluje, někdo jí v lásce zase příliš nemá. Kristýna Vítková z týmu KM Racing patří spíš do té druhé skupiny a bylo to znát i při třetím podniku sedmidílného seriálu Buksa/Ados motokros 2016, který se uskutečnil v neděli 10. července.

Základní momenty uplynulého víkendu devatenáctileté Kristýny Vítkové si byly hodně podobné. „Ten den se se mnou táhlo číslo 5. Byla jsem pátá v kvalifikaci, pátá v prvním i druhém závodě a stejné místo jsem obsadila i celkově. Bohužel jsem se na pátou příčku propadla také v průběžném pořadí domácího šampionátu,“ vyjmenovala mladá motokrosařka události ve znamení pětek.

„Ale ke startům teď trochu podrobněji. První nebyl nic moc. Odstartovala jsem asi osmá a v půlce závodu jsem se dostala na páté místo. Jenže holky vepředu mi dost ujely, a tak jsem si aspoň pohlídala tu pátou pozici. Druhy start už byl o hodně lepší. Vyrazila jsem třetí, ale moc dlouho mi to nevydrželo. V jednom esíčku jsem si to zašlápla a propadla se na páté místo, a tak jsem i dojela,“ popisovala své zápolení Kristýna Vítková.

„Musím přiznat, že jsem na největší soupeřky tentokrát neměla, ale jsem ráda, že jsem vyjela alespoň nějaké body, které se mi v dalším pokračování seriálu určitě budou hodit. Čekají nás ještě čtyři díly mistrovství republiky, takže nic nevzdávám,“ vzkázala bojovně závodnice z Benešova.

Příští závod se jede 7. srpna v Kaplici.

Průběžné pořadí MČR žen v motokrosu (po třech závodech): 1. Jana Antošová (Buksa/Ados KTM) 138 b., 2. Barbora Laňková (Action Racing) 134, 3. Tereza Hromková (HT Group Racing) 114, 4. Marika Mlýnková (SMS Chomutov) 107, 5. Kristýna Vítková (KM Racing) 106.

min / KM Media Racing