DAKARská výzva KM Racingu!

Tým při jihoamerickém vystoupení nezklamal. Stájový boss vidí vystoupení techniky a posádek padesát na padesát
Od skončení letošní Rallye Dakar ještě neuběhlo příliš času, ale už teď je třeba přemýšlet o budoucnosti. To si dobře uvědomuje šéf týmu KM Racing Martin Macík starší (na snímku), který potenciálním zájemcům nabízí na příští ročník nejnáročnějšího motoristického maratonu k pronajmutí kamiony Liaz. Doslova vyzývá: Jestli chcete jet Dakar, tak neváhejte a pojďte to dát s námi dohromady! Zároveň se stájový boss ohlíží za lednovým vystoupením tří vozidel v žlutočerné kombinaci a jejich posádek při nekompromisní pouštní soutěži napříč Jižní Amerikou.

Jak hodnotíš dakarské vystoupení KM Racingu? 

Když to vezmu procentuálně, tak jsme byli úspěšní na třiatřicet procent, protože ze tří posádek dojela do cíle jedna. Pokud vezmeme v úvahu, že liazka Jardy Valtra skončila v první polovině a bugina Pepy Macháčka ve druhé části Dakaru, tak to zhruba odpovídá průměru celého závodního pole, protože letos odpadávalo velké množství účastníků. Zjednodušeně vidím naše vystoupení asi padesát na padesát. Jsem spokojený s tím, že se nikomu nic nestalo, a kromě odtažení Jardova nepojízdného kamionu jsme nemuseli řešit žádný zásadní problém. 

Co říkáš výkonům pilotů? 

Myslím, že předvedli výkony v rámci svých možností. Vidím to tak, že nikdo nepřekvapil, ale ani nezklamal. Vlasta Vildman jel svůj solidní průměr, s kterým jsme počítali. Kdyby se na jeho posádku víc usmálo štěstí, mohla se dostat až do elitní desítky. Třinácté místo je každopádně úspěch. U Jardy je odpadnutí veliká škoda, ambice byly velké, motivace také, ale teprve se uvidí, zda mu to vydrží do dalšího ročníku a nezatrpkne. Machus může považovat svou premiérovou účast s buginou za pozitivní. Povedlo se mu otestovat jak techniku, tak i fungování s týmem a spolujezdcem. Jel docela slušně, i když se musel od začátku vypořádávat s technickými problémy. 

Co můžeš říct o technice? 
Na to budu kompetentní odpovídat až se nám auta vrátí z trajektu domů. V této chvíli už ale přemýšlíme o budoucnosti. Momentálně máme rozestavěný třetí kamion, který by se měl letos zapojit do našeho programu. Zároveň si uvědomuji, že KM Racing může v budoucnosti jít cestou bugin. Vedle toho připravuji jedno překvapení, které by se mohlo zrealizovat někdy v dubnu nebo květnu. 

V květnu se budou také podávat přihlášky na Rallye Dakar 2015. Máš už představu, kolik jich KM Racing do Paříže odešle? 
Kdybych v této chvíli přišel s nějakými prognózami nebo přáními, mohl bych to zakřiknout, protože se nemusejí vyplnit. Teď na začátku února je brzo, ale představu mám. 

Vlasta Vildman jel svůj poslední Dakar, budoucnost Jardy Valtra je nejistá. Jsi už ve výhledech tak daleko, aby jsi hledal vhodné adepty, kteří by mohli usednout za volant kamionů? 

S Vlastou jsme měli domluvený projekt na tři dakarské účasti, a ty se naplnily. S Jardou proběhnou o budoucnosti jednání. Je to otázka peněz, chutě pokračovat, nebo třeba jestli letos nejezdit menší závody. Témat na diskusi je víc. Co se týká obsazení vlastně tří liazů – ke stávající dvojici přibude zatím rozpracovaný Franta – tak mám představu, jen ji naplnit. Kromě Jardy budeme jednat i s dalšími potenciálními kandidáty, aby se kamiony mohly pronajímat. Když bude mít někdo zájem jet, jsem tomu otevřený, máme jeden kamion volný. 

Jak reálná je varianta, že by jeden z kamionů řídil Martin Macík junior, který dosud jezdil s Vlastou Vildmanem jako navigátor? 
Co se týká Matesova působení, tak v této chvíli můžu být těžko nějak konkrétní, nebo něco předjímat. V úvahu připadá docela dost variant a nechávám je všechny otevřené. Bude hodně záležet, jestli objevíme vhodné jezdce, kteří si budou chtít auta pronajmout. 

KM Racing Media / min