Na Rallye Dakar může bojovat se špičkou

Přáním Martina Macíka mladšího je překonat s kamionem Liaz otcovo čtvrté místo

Už jsou z jihoamerických pamp a velehor zpátky doma. Členové KM Racingu v těchto dnech rozebírají letošní vystoupení posádky kamionu Liaz na Rallye Dakar. Premiérová mise Martin Macíka mladšího v roli řidiče skončila kvůli závadě v polovině motoristického maratonu, ale smutek je zapomenut. Sedlčanská stáj se dívá dopředu a už teď spřádá plány na Dakar 2016.

Nejmladší pilot ve startovním poli kamionů, který už Dakar dvakrát absolvoval jako navigátor, si vedl velice statečně. „Moc jsem se s tím, že jsem bažant, nezabýval. Samozřejmě mi chyběly zkušenosti, ale doháněl jsem je fyzičkou, na které celoročně makám. Věděl jsem, že mám na to, abych občas zasahoval do top desítky, a s tím jsem závodil. Když jsem byl po třech etapách třináctý s mankem pouhých jedenácti minut na čelo a zjistil, v jaké se pohybuju společnosti, tak jsem byl spokojený. Ne že bych si na někoho brousil zuby, ale věděl jsem, že když se budu soustředit sám na sebe, tak se mohu zlepšovat,“ vyprávěl Mates.

V příštím ročníku by měl usednout do nového speciálu. „Už dva roky stavíme další evoluci závodního kamionu, s kterým počítáme na Rallye Dakar 2016, ale než ho dokončíme, musí se do něj promítnout poznatky z letošního Dakaru,“ prohlásil týmový boss Martin Macík starší.

Taková závada KM Racing ještě nepotkala

Jeho čtvrté místo z roku 2010 by syn rád překonal. „Určitě to nebude snadné, ale jednou bych chtěl dojet líp než táta. Čtvrté místo v Jižní Americe je pořád české maximum. Vím, že na to nesmím moc myslet a taky je mi jasné, že než mohu začít vyhrávat, tak to bude nějaký čas trvat. Auta, celý tým a samozřejmě i já k tomu musíme dozrát,“ přiznal.

Při hodnocení nešlo nezmínit okamžik z páté etapy, který posléze zavinil diskvalifikaci posádky Martin Macík jr., Miloslav Janáček a Michal Mrkva. „Diferenciál byl úplně našrot, v bivaku se musela měnit celá zádní náprava,“ líčil okolnosti nepříjemného zážitku pětadvacetiletý řidič. Zatím se však stále neví, co bylo příčinou závady. „Až se auto vrátí z Jižní Ameriky, tak ložisko necháme rozebrat a projde důkladnou kontrolou. Za třináct dakarských ročníků včetně tátova ježdění se na našich kamionech nic takového nepřihodilo,“ krčil rameny.

KM Racing Media / min