V Nové Pace si spravil chuť

Jakub Mrvka skončil třetí, ale po závodě musel traťovým komisařům dokazovat, že patří na pódium

Novopacká Štikovská rokle působila na Jakuba Mrvku jako hojivá mast na otevřenou ránu, kterou utrpěl před týdnem v podobě osmého místa ve Velkých Uhercích na Slovensku. Na klasické autokrosové trati v Podkrkonoší bylo v závodě seriálu KartCross Mascom Cup 2015 hned všechno pozitivnější. Výsledem bylo krásné třetí místo a posun na průběžně čtvrtou příčku.

Závodník KM Racingu se těšil na klasickou hlinito-písčitou trať, která je svým umístěním, terénem a povrchem v Evropě ojedinělá a mezi jezdci značně oblíbená. „V Nové Pace jsem si pořádně spravil chuť. Začalo to už měřenými tréninky. Skončil jsem třetí a v rozjížďkách se postupně lepšil, takže jsem nejdřív bral třetí místo, pak druhé a nakonec projel cílem první,“ vyprávěl Jakub Mrvka.

Díky tomu stál ve finále na startovním roštu v první řadě. „Tam mě poprvé za celý víkend trochu zradila startovní reakce a na kopci jsem byl myslím čtvrtý. Přede mnou jel Michal Benda, ale nějak ztrácel tempo, takže mě brzdil, až se před nás někdo protáhnul,“ pokračoval sedlčanský závodník s tím, že soupeři za půl kola zdechl motor a on do něj najel.

„Zatím co já mohl pokračovat, on zůstal stát. Za chvíli jsem se dostal na třetí místo, protože vedoucí kart šel do hodin. Když jsem ujel kolo a blížil se k Michalovi, tak jsem zpovzdálí sledoval, jak dokázal stroj nastartovat a vyrazil znovu do závodu,“ popisoval Kuba Mrvka neobvyklou situaci. „V tu chvíli jel přede mnou, ale měl kolo ztrátu, jenže závodil tak, jakoby byl skutečně třetí. Nešlo mi ho předjet.“

V tomto pořadí závod v Nové Pace skončil, ale traťoví komisaři kupodivu Bendovo zastavení a ztrátu jednoho okruhu vůbec nezaregistrovali a kuriózně ho považovali za třetího v cíli. „Dokonce ho chtěli vyhlásit na stupních vítězů. Teprve tam se po dlouhém vysvětlování vyjasnilo, že Michalovi chyběl jeden průjezd a neodejel potřebný počet kol. Až potom jsem mohl vyskočit na pódium a užít si radost z podařeného závodu,“ pochvaloval si jezdec KM Racingu.

Hned nadcházející víkend čeká Jakuba Mrvku vystoupení v domácím prostředí. V Sedlčanech se totiž uskuteční čtvrtý díl Mascom Cupu, který se tentokrát pojede jako rallyecross. „Nebude na to dost času, ale kart musíme na odlišné podmínky připravit. Hlavně přenastavit tlumiče a nasadit rallyecrossová kola,“ dodal třicetiletý vyznavač kartcrossu.

KM Racing Media / min

Na Slovensku se Mrvkovi nedařilo

Jezdec KM Racingu bojoval v druhém dílu KartCross Mascom Cupu hlavně s prachem. Těší se, že si spraví chuť v Nové Pace

Po druhém místě v úvodním podniku KartCross Mascom Cupu 2015 v Humpolci poznal tentokrát Jakub Mrvka odvrácenou stranu závodění. Při autokrosu ve Velkých Uhercích na Slovensku skončil na osmém místě a v celkovém hodnocení jedenáctidílného seriálu klesl na pátou pozici.

Svou roli sehrál i neznámý okruh na Slovensku. „S poměrně dlouhou tratí jsem se za pochodu sžíval. Byla to černá nagumovaná šotolina, skoro jako asfalt, ale dost se na ní prášilo. Trochu mě trápil podvozek, nebyl jsem schopný ho správně nastavit,“ vyprávěl Kuba Mrvka.

Smůla ho potkala ve druhé rozjížďce, kdy bleskově vypálil, ale traťoví komisaři jeho startovací manévr označili jako ulitý. „Závod se zastavil a nebyla s nimi řeč. Dostal jsem pětivteřinovou penalizaci. V opakované jízdě jsem sice dojel druhý, ale když se k mému času připočetlo těch pět vteřin, rázem jsem byl až jedenáctý,“ kroutil hlavou sedlčanský závodník. Zároveň i nad tím, že pořadatelé z časových důvodů zrušili třetí rozjížďku a tím pádem si nemohl vylepšit bilanci.

„V semifinále jsem startoval z druhé řady a dojel čtvrtý, z čehož vyšla pro finále opět druhá lajna. Pak už to byla hrůza. Pořadatelé nepokropili trať a jak se za karty v první řady prášilo, vyráželi jsme do černé tmy. Kvůli ulití jednoho soupeře se startovalo podruhé. Chvíli to pro mě bylo trošku lepší, ale brzy nebylo opět nic vidět,“ popisoval podmínky jezdec KM Racingu.

„Někdo letí i do tmy, ale to není úplně můj styl. V ohromném prachu jsem se do cíle dostal osmý. Organizačně to ve Velkých Uhercích moc neklapalo. V sobotu se jely jen tréninky, všechny jízdy o body nechali pořadatelé na neděli a pak se nemohli vejít do časového programu. Škoda slov, už teď se těším, že si pořádně zazávodím v Nové Pace, kde všechno funguje, jak má, a vydoluju nějaké lepší body,“ dodal Mrvka, jehož v následujících třech víkendech čeká pokaždé závod. Hned po Nové Pace se jede na konci května v Sedlčanech a začátkem června v Přerově.

KM Racing Media / min

KM Racing posílí voják z povolání!

Motocyklista Lukáš Kvapil chce startovat na Rallye Dakar.

Představujeme nečekané spojení člena Dukly Praha v barvách týmu KM Racing. Pódiové umístění poručíka Vojenské policie Lukáše Kvapila na dubnovém podniku Baja Drawsko Pomorskie v kategorii motocyklů potvrdilo Lukášovy kvality. Jednalo se o jeho první ostré vystoupení v týmu KM Racing a zároveň šlo o premiérový start v Mistrovství FIA Zóny Střední Evropa Off-Road Rally. Na konci cesty by mohla být účast v Rallye Dakar. 

Lukáš Kvapil je bojovník tělem i duší a motorky ho doprovázejí už mnoho let v soukromém i pracovním životě. Když narukoval na vojnu, stal se členem motocyklové jednotky Hradní stráže. Nyní už patnáct let slouží v armádě a v různých funkcích se účastnil zahraničních válečných misí v zemích jako je Irák nebo Afganistán. A tak asi nepřekvapí, že i v armádě Lukáš působí jako instruktor výcviku motocyklových jednotek.

Kvapil zároveň už jako malý kluk hltal zprávy o výsledcích kamionů Liaz, které bojovaly v prvních dakarských ročnících. Nakonec mu však učarovala dvě kola a v patnácti jezdil juniorskou reprezentaci v enduro.

„Lákalo mě závodit na motorce a vždycky mě fascinovaly delší soutěže. Proto jsem se v roce 2013 postavil na start extrémního endurového klání Erzberg rodeo v Rakousku,“ popisuje pětatřicetiletý motocyklista. Tam si ho všiml spolumajitel týmu KM Racing Pavel Kubíček, a i když se už nějaký čas znali, zaujaly ho Kvapilovy schopnosti a odhodlání, které se v extrémních podmínkách závodu naplno projevily. „Díky Pavlovi se zrodila příležitost dostat se do týmu a následně se naskytla další šance oživit slavnou motoristickou tradici v Dukle Praha,“ vysvětluje Kvapil.

Vznikla myšlenka propojit motoristickou tradici Dukly Praha s vojákem z povolání Kvapilem a zázemím kvalitního a zkušeného týmu KM Racing. „Projekt Dakar 2016, který jsme předložili vedení Dukly Praha, se setkal s podporou a já jsem dostal šanci. Svou roli při tom hrálo právě využití zázemí dakarské stáje a zároveň střediska na Julisce,“ pokračuje Lukáš Kvapil.

Loni Lukáš tři čtvrtě roku intenzivně trénoval a tvrdá práce pod vedením někdejšího mistra Evropy v enduru Víti Kuklíka se zúročila na Baja Drawsko. „Jel jsem na dakarském speciálu Yamaha, ale bez ambicí. Potřeboval jsem si vyzkoušet navigaci a také veškerou techniku a nakonec z toho bylo třetí místo. I když jsem teprve na začátku cesty, tento výsledek pro mě znamenal vítězství. Chtěl bych jet příští Dakar, ale když to nevyjde, zaměřím se na rok 2017,“ prozradil Kvapil.

Šéf sedlčanské stáje Martin Macík starší oceňuje, že se jedná o úžasný příběh odvážného kluka, který se účastnil vojenských misí v Iráku a Afganistánu a teď chce jezdit vytrvalostní soutěže. „Je to zajímavý projekt a KM Racing mu ve spolupráci s armádou pomáhá. Pro všechny zainteresované je to velká výzva,“ uvedl šéf stáje KM Racing.

„Oproti všem motorkářům, kteří prošli naším týmem, má Lukáš cosi navíc. Jeho cílem je startovat na Rallye Dakar, ale teprve se uvidí, jestli dokáže zúročit své předpoklady. Na nadcházející Dakar ho určitě přihlásíme, šanci, že to vyjde, vidím tak padesát na padesát. Musí se ještě učit a nabírat další zkušenosti. Jeho třetí místo z Polska není dakarskou vstupenkou, ale ukazuje, že se umí na trati poprat a to je velké plus,“ dodal Macík.

Více info o Lukášovi najdete u nás na webu zde nebo na jeho facebook profilu.

KM Racing na Kavčích horách!

Na dni otevřených dveří České televize obdivovali diváci vozidla, která startují na Rallye Dakar

V pátek byl sice první máj a lásky čas, ale stáj KM Racing nezahálela. Svou dakarskou techniku představila zájemcům na dni otevřených dveří České televize v Praze, kam podle organizátorů dorazilo víc jak 23 tisíc nejen televizních diváků.

„Byla to super akce. Počasí nebylo sice úplně ideální, ale vyšlo nám akorát. Když jsme přijížděli na Kavčí hory, ještě pršelo, ale jak se otevřely brány, tak přestalo. Cedit začalo zase až večer kolem šesté, kdy jsme odjížděli,“ popsal povětrnostní podmínky pilot kamionu Martin Macík.

Do Prahy zástupci sedlčanského týmu dorazili s ostrým vozem Liaz Race, bydlíkem, toyotou a dakarskou motorkou Yamaha 450. „Šlo o statickou ukázku techniky, lidi si jí mohli zblízka prohlédnout a osahat. Vysvětlovali jsme jim základní data a funkce našich strojů,“ vyprávěl motocyklista Lukáš Kvapil, který na nedávné Baja Drawsko Pomorskie obsadil třetí místo. „Pro fanoušky bylo zajímavé, vidět roadbook, s kterým jsem v Polsku závodil.“

KM Racing zažil podobnou akci už před dvěma roky, ale tentokrát přišlo mnohem víc lidí. „V areálu stály obrovské fronty a hlavně se tam pohybovaly spousty dětí. Musím říct, že jsem v životě nepodepsal tolik plakátů. Měl jsem s sebou i železnou zásobu z minulých let a všechno je pryč! Odhaduji, jsem rozdal minimálně 1500 autogramů,“ vykládal Macík, který polský podnik Mistrovství FIA Zóny Střední Evropa Off-Road Rally v kategorii kamionů vyhrál.

„I přes namáhavý den si troufám říci, že jsme si to moc užili!“ dodal o akci, které se zúčastnily i ostatní tuzemské dakarské týmy, takže si fanoušci mohli udělat představu, s čím bojují Češi v nejtěžší vytrvalostní soutěži světa.

Den otevřených dveří ČT

Den otevřených dveří ČT

KM Racing Media / min