Davide, jak ses ocitnul v kabině závodního kamionu na Dakaru 2020?

Už během Dakaru 2019, který jsem s týmem Big Shock Racing absolvoval na pozici klasického mechanika, proběhla domluva s šéfem, že když budu chtít, zkusím si sedačku v kabině. A budu eventuální náhradník. Domluvili jsme se, že to vyzkoušíme a uvidíme. Po Dakaru 2019, kdy skončil Lukáš a Mrkvič už nechtěl jezdit, padla logicky volba na mě. Následovalo testování v Tunisku s novým kamionem. Tam jsem zjistil, že mi jízda v závodním režimu nevadí, a dál už to šlo vcelku jednoduše… 

Bylo pro tebe náročnější zvládnout Dakar fyzicky nebo psychicky?

Čekal jsem, že Dakar bude daleko náročnější fyzicky. To se nepotvrdilo. Ale jen proto, že se nám vyhnuly zásadnější opravy v etapách. A navíc jsme zažili poměrně nízké teploty, které nemají na fyzičku tak velký vliv. Myslím, že během Dakaru musí člověk vypustit z hlavy vše nepodstatné a soustředit se jen a pouze na to, co je jeho úkol, co od něj ostatní očekávají. Tedy, Dakar byl pro mě rozhodně těžší po psychické stránce. Obzvlášť s přihlédnutím k opakujícím se závadám.    

Který okamžik z Dakaru 2020 byl pro tebe nejdrsnější?

Asi druhá etapa. Hned na prvních pár kilometrech, které jsme jeli v prachu za dalším kamionem, jsme já i Ferry měli problém se skřípnutým žebrem (nebo tak něco). Dvakrát za sebou jsme poslepu vlítli do díry a jen tak tak to ustáli. A náročná byla i část, kdy jsme měnili asi třicátou pneumatiku a nevěděli proč.  

Co jste s Matesem a Ferrym v kabině nejčastěji řešili, kromě závodu samotného? 

Vzhledem k tomu, že jsme s Františkem již zasloužilí a zkušení otcové, tak jsme očekávajícímu Matesovi udělovali moudré rady a zkušenosti, tedy když nás zrovna pustil ke slovu… 🙂 

Jaká oprava ti během posledního Dakaru dala nejvíc zabrat?  

Hned první :-D. Problém s výkonem motoru, který nás trápil od začátku a mírně se zhoršoval. Naštěstí po třetí etapě se chyba našla a vyřešila. (Mezitím se vyměnilo půl auta…) 

Jakou nejdůležitější vlastnost by podle tebe měl mít dakarský mechanik?

Měl by si za každé situace vědět rady a zvolit tu nejlepší možnou variantu. To je ideální vlastnost. 

Mají manželka s dcerkou pochopení pro tvoje závodění? Bojí se o tebe?

Pro tuhle práci jsme se s manželkou museli rozhodnout oba dva. A mnoho obětovat. A malá tomu ještě nerozumí, zatím :-). A samozřejmě obavy mají.

Jaká je náplň tvé práce během roku, mezi jednotlivými závody?

Na autě mám během závodů i mimo ně na starosti celou elektroinstalaci, kterou si sami navrhujeme a vyrábíme ve spolupráci s kolegou Čéďou. Pokud se v etapě něco stane, odpovědný jsem za to já. Naštěstí se mohu na kolegy 100% spolehnout. Vždy je vše tak, jak má být. V průběhu celého roku musím kontrolovat vše, co se na autě dělá. A případně opravit nebo vyměnit, co je potřeba.     

Co jsi měl v Big Shock Racing dílně naposled za úkol? 

Momentálně řešíme ovládání a zapojení automatické převodovky do auta. A v mezičase skládání celého auta zpět do závodního režimu.  

Jak jsi zvládnul karanténu?

Výborně, celou dobu v práci.

Jak vidíš další vývoj, kdy tipuješ, že budete s klukama zase závodit?

Předpokládám brzké rozvolnění. A s ním přijdou první možné závody, a to Baja Spain. Uvidíme, zda nás tam pustí a jak to bude vypadat. Potřebujeme co nejvíce jezdit a zkoušet novou převodovku. Odpadlo nám testování v Africe, takže budeme muset najet hodně kilometrů jinde.   

Těšíš se na příští Dakar?

Určitě se těším, už se nemůžu dočkat. Uteče to jako voda a doufám, že budu v lednu stát s Matesem a Ferrym na startu Dakaru 2021.